Heuvels en de maan

29 oktober 2017 - Perth, Australië

Deze zondag een relatief rustig programma.
Relaxed de ochtend gestart en in de middag met zijn allen vertrokken naar de Perth Hills, een heuvelachtig en groen gebied dat de stad min of meer omringt. Dit wel nog op ongeveer een half uur tot uur rijden van het stadscentrum.
Trouwens, dat rijden was wel speciaal, want Alexander kreeg zo zijn eerste kilometers ooit in een Links rijdende auto met het stuur en knipperlicht bediening rechts! Maar na slechts 2 keer de ruitenwissers in plaats van de knipperlichten aanzetten, kwamen we wel veilig aan😉.Gelukkig rijden de Aussies heel beschaafd en niet te snel. De zon laat zich op deze zondag eindelijk eens goed zien, maar heeft vandaag niet de hoofdrol, hierover later meer.
Bestemming is Lesmurdie Falls, een waterval in de hills, met daarbij een prachtig uitzicht over de vlakte waarin Perth ligt en de mini skyline van het Central Business District van deze stad. Door het mooie weer hebben we goed zicht. Ter plekke diverse mooie planten volop in bloei gezien, maar vooral genoten van veelvuldig vogelzang van onder andere diverse papegaaien (zoom linksboven in op foto met boom) en honingeters (kleine vrolijke vogels). Het voelde echt als lente!
Gegeten bij Embers in Kalamoonda met een heel grappige menukaart, nadat ook Ilonka haar vuurdoop als Australische chauffeur had gekregen. Tenslotte is het de bedoeling straks op de Great Ocean Road ook mee af te wisselen als bestuurder.
In de avond gingen we een stuk verder de heuvels in op weg naar het Perth Observatorium. Ze hadden een Halloween thema aan hun avond gegeven, best fanatiek, wat wel grappig was. Maar echt onder de indruk waren we van het geweldige closeup beeld dat we van de maan kregen! Absoluut foto bekijken en inzoomen. Daar konden Saturnus, diverse Nebulae, een dubbelster en de enthousiaste vrijwilligers met hun boeiende verhaaltjes niet meer tegenop. Dit was een superactiviteit, dichtbij Perth zelf.

1. Sander:
    31 oktober 2017
    Kala"moon"da! 😂 I see what you did there!