Perth verkennen

27 oktober 2017 - Perth, Australië

Allereerst natuurlijk de correctie op het verhaal van gisteren :ze rijden hier dus links, maar het stuur zit dus rechts!

Zo, vandaag gingen we met zijn tweeën Perth verkennen. Sander en Paula moesten vandaag allebei nog werken, dus wij konden zelf los. We hadden de buskaartje gekregen en zijn afgereisd naar het centrum. We hebben eerst een wandeling langs kenmerkende gebouwen gelopen waaronder Bell tower, Governor's house, het oude Firehouse (Fisher Price model) en St Mary's cathedral. Machtig mooi. Daarna in London court (straatje in Shakespeare stijl) heerlijk geluncht, toch een Australische sim kaart gehaald en vervolgens op weg naar King's Park met geweldig uitzicht op Perth en de Swan river en daar genoten van de Botanische tuinen met onder andere de boabab boom en vele exotische planten en vogels.

's Avonds samen met Paula en Sander nog de Woylie walk gedaan. En ja, daar hebben we dan onze eerste wilde kangoeroes gezien! En daarna de woylies (soort mini kangoeroe met uitsterven bedreigd), leuk en niet erg mensenschuw (daar).

Morgen gaan we samen naar de Pinnacles desert, wat wel nog een flinke reis van zo'n tweeënhalve uur is. Maar volgens de verhalen erg indrukwekkend.