Woestijn en zee

28 oktober 2017 - Cervantes, Australië

Vandaag met zijn 4-en op stap en Perth "ruim" bekeken, want we rijden meer dan 2 uur naar het noorden en dat is zo'n uur verder dan bebouwde kom van Perth.

Feitje: Perth is de grootste stad van Western Australia met ongeveer 2 miljoen inwoners en we rijden in de richting van de 2e grootste stad Geraldton met...... 50.000 inwoners! Oftewel buiten Perth woont hier bijna niemand en is het zeer dunbevolkt.

We rijden dus door eindeloze gevarieerde eentonigheid (of is het eentonige gevarieerdheid?) tot halverwege naar het blijkbaar vanuit historie Spaans georiënteerd plaatsje Cervantes. Er is nog net een flamenco festival bezig... We lunchen daar vlakbij de Indische Oceaan kust en gaan natuurlijk nog even kijken. Mooi helder en warm water. Gelukkig breekt de zon ook even door.

Na de lunch de echte bestemming van vandaag: Pinnacles desert. Bijzondere kalkstenen pilaren in grote aantallen in een goudkleurige zandvlakte. We rijden er met de auto doorheen maar nemen ook de wandelroute. Eigenlijk zijn we dan weer blij dat de zon toch ook regelmatig achter de wolken verdwijnt. Want nergens schuilplaats tegen de zon. En zowaar: we kunnen weer een typisch Australisch dier afvinken: er loopt een stoïcijnse emoe over het pad (daar zitten we gelukkig wel in de auto!). Op de terugweg ook weer kangoeroes gespot.

Al met al een dag met een bijzondere tegenstelling nat en droog op korte afstand van elkaar! En de komende dagen met opwarmend weer nog mooie dingen in het verschiet!

1. Marlies:
    28 oktober 2017
    Wauw wat een diversiteit aan landschappen, geweldig !
  2. Mariska:
    28 oktober 2017
    Ziet er echt super mooi uit zeg!
  3. Tamara Eulenpesch:
    Ja ziet er cool uit :)
  4. Christian Eulenpesch:
    mooi man!!
  5. Eveline Slijngard:
    29 oktober 2017
    Wat een schitterende foto's, wat een onvergetelijke ervaring! Prachtig!!