Laatste dag in Australië

15 november 2017 - Sydney, Australië

Vandaag staan we een beetje vreemd op. Het is de laatste dag van onze gezamenlijke vakantie. Enerzijds ben je daar nog niet aan toe, anderzijds weet je dat het onvermijdelijk is. Gelukkig hebben we allen pas vanavond de terugvlucht, dus de hele dag hoort er nog bij.
We hoeven pas om 11 uur uit het appartement, maar staan om half elf al klaar. We mogen de bagage bewaakt laten staan en hoeven hem pas vlak voor vertrek naar het vliegveld op te halen, een prettige gedachte.
We houden het programma wederom relaxed. Wat we wilden zien en doen in Sydney hebben we eigenlijk al gedaan. We volgen een tip voor een restaurant aan de oostelijke kustzijde om te lunchen om daarna per boot naar het centrum terug te gaan. Daarna willen we nog naar het Australian Museum. En dan vlakbij het appartement eten en met de taxi naar het vliegveld.
We houden ons aan het plan en het loopt heel soepel. Omdat Watson Bay, waar het restaurant ligt, aan de Bondi Junction kant ligt, kunnen we er makkelijk met de bus komen. Paula kan zelf nu ook Bondi beach zien liggen, want daar rijden we voorbij. We zien nog meer mooie dingen onderweg, dus we hebben geen moeite met de langere busrit.
Het zicht op de oostelijke kust, maar vooral op de Sydney skyline was fantastisch. Het weer doet ook mee: 25 graden en vrijwel wolkenloos.
Het getipte restaurant blijkt uit een luxere categorie dan waarbij we eerder deze vakantie hebben gegeten (dubbele prijzen), maar we besluiten er toch te gaan eten als afsluiting van onze vakantie. Het uitzicht en uiteindelijk de maaltijd (overheerlijk klaargemaakte barramundi) maakt veel goed.
De veertocht terug naar het centrum is ook mooi. Met een stevig tempo varen we over de Port Jackson baai eigenlijk recht op dat centrum af. Terwijl we andere veerboten en zeilers passeren, wordt het zicht op de skyline en Opera House vanaf de waterkant steeds indrukwekkender. Dit is echt een leuke toevoeging op de sightseeing.
Australian museum komt in ons programma voor omdat we door de hele stad al prachtige foto's als aankondiging zien van de Australian Geografic winnaars tentoonstelling. Daarnaast is er ook een vaste presentatie over de Aboriginals en daar hebben we eigenlijk nog weinig van gezien. De Geografic tentoonstelling heeft echt geweldige foto's en is zeer de moeite waard. Er is ook een overzicht van de 100 meest invloedrijke Australiërs op allerlei gebied die Sander en Alexander erg kan bekoren. Voor de Aboriginals expositie blijft weinig tijd over, maar die is ook minder krachtig in opzet.
Dan wordt het toch tijd om naar Bondi Junction terug te reizen.
We eten nog wat bij een Griek en gaan weer naar het appartement. Daar kleden we ons nog even voor de reis en bellen de taxi. Omdat de terminals niet bij elkaar liggen, moet de taxi ons apart afzetten, dus knuffelen we al uitgebreid en nemen afscheid van elkaar. En tsja, dan is het zover. De reis terug naar Perth en naar Nederland via Doha (Qatar) gaat beginnen en met gezonde tegenzin beginnen we eraan. Het was een fantastische reis en we hebben er met zijn vieren samen echt van genoten!