Het vertrek nadert langzaam.....

22 oktober 2017 - Prinsenbeek, Nederland

Het wordt nu langzaam echt tastbaar: onze reis komt eraan!

Ilonka heeft vandaag haar laatste werkdag voor vertrek (dagdienst) en heeft morgen alleen nog een kort overleg in Tilburg. Zelf ben ik met de laatste schoolzaken bezig en moet in ieder geval nog de laatste nagekeken toetsen morgen nog even langs brengen op school.

We zijn flink gevorderd met onze reisplanning: eigenlijk liggen nu, weliswaar onder voorbehoud, alle overnachtingsplaatsen vast, grotendeels via AirBnB geboekt (zie ook de kaart bij ons reisverhaal). Ook een aantal activiteiten liggen nu vast, onder meer het bezoek aan de pinguïnkolonie in en het koala-opvangcentrum op Phillips Island

Bijzonder hoe makkelijk dat boeken via AirBnB gaat en hoe enthousiast de verhuurders reageren wanneer we boeken. Je komt ook wel opvallende locaties tegen dus je moet ook wel opletten voordat je reserveert:

• Zo zat ik in Sydney ineens bij een verhuurder die ook het gebruik aanbood van zijn leer-fetisj verzameling in combinatie met zijn BDSM-dark room (toch maar niet gekozen),
  • bleek een "vergelijkbare aanbieding" die zeer aantrekkelijk leek even aan de verkeerde kant van Australië te liggen (niet handig)
  • werd je op de homepage van AirBnB ook even naar een verblijf van €1333 per nacht geleid, maar dan wel in Phuket (Thailand): een paleis met chauffeur, auto's en kok, jacuzzi in elke slaapkamer, filmzaal, bowling, en 3 terrassen bovenop een prachtig uitzichtpunt, met plaats voor 8 koppels en 5 kids, etc, etc,..... (misschien voor een andere keer :-D )

Verder hebben we de spullen voor de koffers al bijna verzameld. We kwamen er wel nog op tijd achter dat de lente in Australie weliswaar vaak mooi weer oplevert, maar dat de temperaturen in Perth (afgelopen week meermaals tegen de 29°C) niet de gemiddelde temperatuur in de lente bij de rest van de bestemmingen is. We moeten ons meer instellen op droog zonnig/bewolkt weer van rond de 20°C. Ook lekker, zeker in vergelijking met het huidige herfstweer hier, maar vergt toch een andere koffersamenstelling!

Onze laatste verrassing in de voorbereiding was dat de terugvlucht met Qatar Airways een omboeking kende, waardoor onze 2 uur overstap in Doha ineens een 10 uur overstap is geworden (onze vlucht naar Amsterdam is ertussenuit gevallen). We komen dus de 16e november in plaats van eind van de ochtend pas weer tegen 20.00 uur 's avonds aan in Amsterdam. Afhankelijk van onze gesteldheid onderweg biedt het misschien wel de mogelijkheid om nog iets van Qatar/Doha zelf te zien. Ze bieden reizigers met een lange overstap namelijk nog een gratis 2,5 uur tour met gids door de stad aan. Het zou onze reis nog specialer kunnen maken!

Kortom, ook in de voorbereiding al wat bijzondere momenten en we leven steeds meer naar woensdag a.s. toe!

Gr, Alexander en Ilonka

1. Marlies:
    24 oktober 2017
    Zo nu goed aangemeld 😊 nog veel voorpret gewenst voordat de reis echt gaat beginnen ! ... dark room ...worden nog spannende verhalen 😂😂
  2. Paula:
    25 oktober 2017
    Voor ons nog 1 nachtje slapen en dan YAYYYY mag ik jullie oppikken van het vliegveld. Zo leuk dat jullie langskomen en dat we jullie iets van ons leven hier in Perth mogen laten zien!
  3. Ma:
    25 oktober 2017
    Het blijft spannend nu heb ik twee digitale dochters dat is weer eens iets anders maar het is daarom wel fijn om een beetje mee te reizen. Geniet maar en Paula ook groetjes van mij.